7 Aralık 2016 Çarşamba

Fidel Castro



- Ben devrime başladığımda yanımda sadece 82 kişi vardı. Devrimi tekrarlamak gerekirse 15 hatta 10 kişi bile yeterdi. 10 kişi ve tamamıyla inanç. Kaç kişi olduğunuzun önemi yok. Önemli olan inanmak ve düzgün bir planınız olmasıdır.

- Benim kalbim çeliktendir.

- Ben tıraş olmaya vakit harcamam, ki bu yaklaşık günde 15 dakika sürer. Yılda bir kaç gün tasarruf ederek, bunu daha önemli işler yapmak için harcıyorum.

- Ülkemiz manevi anlamda bir cennettir. Defalarca söylediğim üzere ben cehennemde hayatta kalmaya çalışmaktansa, cennette ölmeyi tercih ederim.

- Beni sorgulayabilirsiniz. Bunun bir değeri yok, çünkü tarih beni haklı çıkaracaktır.

- Ülkelerinde milyonerler ve dilenciler varken, siyahiler insan yerine konulmazken,kadınlar kendilerini satarken, yüz binlerce Latin Amerikalı aşağılanırken ve sömürülürken, Kim? Amerikalı liderlere insan haklarından bahsetme hakkını veriyor.

- Başarı, azim ve sabır demektir.

- Bir adamın kalbindeki kadın; kutsal ve bozulamaz bir saygının kaynağıdır.

- Modern dünyanın hiçbir sorunu güçle, global, teknolojik ve askeri, çözülemez, güvenliği garanti edemez.

- Çıkarlar ve silah üreticilerinin büyük miktardaki karları, insan ırkının daha da zalimce ve hunharca katledilmesine sebep oluyor.

- Dünya, Amerika'nın patlatmaya hazır olduğu bir barut fıçısında yaşıyor.

-  Başkalarını korumak için savaşamayan, kendisini korumak için savaşamaz.

- Amerika bizim ile uzlaşmaya çalışıyor. Ancak Amerika'da siyahi bir lider ve Roma'da Latin Amerikalı bir Papa olduğu zaman.

- İdealleri olmayan bir hayat hiçtir. Bunun mücadelesini vermekten daha güzel bir mutluluk olamaz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder